zdrowe nawyki

Zdrowe nawyki, które chcę wprowadzić do swojego życia

Na drodze do samodoskonalenia się staje czasem wiele przeszkód – dziś chcę podjąć próbę pokonania ich u siebie. Są to absolutne podstawy podstaw – ale umówmy się – ile z Was pamięta o nich każdego dnia? Nie mówię, że każdy zapomina o stosowaniu ich w codziennym życiu – ale na podstawie obserwacji mojego otoczenia śmiało mogę powiedzieć, że większość. Ja sama próbowałam wprowadzić je u siebie miliony razy, ale zawsze z niewiadomych względów kończyło się to po pewnym czasie niepowodzeniem. Ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie, by spróbować kolejny raz, prawda? Małymi kroczkami do celu, chodzi przecież o nasze zdrowie – a w tym wypadku o zdrowe nawyki, o których każdy powinien pamiętać.

1.Zacząć dzień od szklanki letniej wody z cytryną

O ile w okresie letnim wychodzi mi to jako tako, o tyle ciężko jest mi dalej realizować to postanowienie w okresie jesiennym i zimowym. A wszyscy przecież wiedzą, że woda z cytryną świetnie oczyszcza z toksyn, poprawia trawienie a w moim przypadku również dodaje więcej energii.

2. Wypić przynajmniej dwa litry wody każdego dnia

Tu już zawodzę na całej linii – potrafię mieć dni, kiedy piję zaledwie 25% zalecanej dawki płynów. Nie jest to w żadnym stopniu powód do dumy, doskonale zdaję sobie sprawę, że tak być nie powinno, ale życie w ciągłym biegu robi swoje. By pomóc swojemu zdrowiu w tym aspekcie założyłam tracker w którym odznaczam każdą porcję wypitej wody. Każdy pomysł by poprawić funkcjonowanie naszego organizmu jest dobry.

zdrowe nawyki

3. Jeść regularnie posiłki

Ten punkt też będzie ciężko zrealizować – tym bardziej w dni, kiedy jestem na uczelni od rana do wieczora. Niemniej jednak spróbuję dopasować swoje posiłki w dni wolne do godzin w których mogę sobie pozwolić na posiłek na uczelni. Myślę, że jakoś uda się to pogodzić.

4. Ograniczyć słodkości

Wyeliminowanie słodkości to ten zdrowy nawyk, który będzie najłatwiej zrealizować. Jak nie ma w domu słodyczy to mnie do nich nie ciągnie. Najgorzej będzie z zapałem do pieczenia – uwielbiam eksperymentować w kuchni, co rusz w moje łapki wpadają nowe przypisy. Będę musiała ograniczyć to do minimum, chociaż i tak najlepiej mi się piecze dla kogoś… No i jeszcze posłodzona herbata… Ale dwa dni i nie będę pamiętać o tym, że piłam inną – to ewidentnie kwestia przyzwyczajenia. Sprawdzone info, testowałam na sobie kilka razy.

zdrowe nawyki

5. Uregulować swój sen

Spać przynajmniej osiem godzin w ciągu każdej doby to zdecydowanie moje marzenie. Często niestety w rzeczywistości śpię zaledwie połowę tego czasu. Zawsze jestem zmęczona, a do tego wyglądam jak zombie. Oprócz stałej dawki snu chcę też wprowadzić go o stałych porach – by nie męczyć się z trudnościami z zasypianiem i wstawaniem. Przekopałam już w tym celu kilka książek i połowę internetu i na dniach zaczynam działać. Chcę też oduczyć się drzemek w środku dnia, bo to całkowite marnowanie czasu.

Przyznać się, kto każdego dnia stosuje się do tych punktów? Może macie kilka rad co do wprowadzenia ich w życie albo inne punkty, które powinnam zrealizować…?

Zapisz

  • Wioleta Wiącek

    Co do słodzenia to proponowałabym zastąpić cukier czymś innym (miód- choć on jest tylko przetworzonym cukrem który został pozbawiony wody) np stewią ( nie podnosi ona poziomu cukru, dlatego też polecana jest dla diabetyków ) kupisz ją np w topazie w postaci proszku lub w sklepie ze zdrową żywnością w postaci proszkowej lub liściastej (gdzie do kubka herbaty starczy jeden listek 😮 )

  • Czarek

    Warto stosować też ocet jabłkowy, który był stosowany przez nasze babcie i ma wiele zastosowań.

  • Kaja

    Polecam do picia wody: Plant Nanny. Aplikacja przypomina Ci o podlaniu rośliny i jednocześnie siebie! Z zaleceń dietetyka klinicznego dowiedziałam się, że nie ważne, że pijesz dużo wody. Ważne, żeby pić ją WOLNO. Inaczej przelatuje przez Twój organizm, a Ty latasz do toalety co chwilę.